Vaikea valinta
Hyvän palveluntuottajan valinta ei aina ole helppoa. Näyttävät nettisivut syntyvät hetkessä ja kaikki yritykset tarjoavat sivuillaan huippulaatua – mitä muutakaan.
Mutta mikä neuvoksi kun pitäisi selvittää, onko lupauksille katetta?
Mieti näitä
Millaisia kokemuksia muilla asiakkailla on?
- Muiden asiakkaiden kokemus on paras mittari yrityksen tuottamasta laadusta.
Miten yritys kohtelee palveluntuottajia eli kotisi siivoojia?
- Hyvän asiakaskokemuksen lähtökohta on, palveluntuottaja voi hyvin. Tässä palvelua tuottava yritys on avainasemassa.
Toimiiko yritys ammattimaisesti ja kuinka paljon minulta asiakkaana vaaditaan jatkossa aikaa, jotta palvelu sujuisi?
- Ammattitaitoinen yritys kysyy palvelusuhteen alussa kysymykset, joilla on merkitystä asiakastyytyväisyyteen. Palvelusuhteen alettua asiakkaan tehtävänä on nauttia palvelusta.
Onko yrityksellä ns. palvelukonsepti ja miten tekijät koulutetaan tehtäviin?
- Tasaisen, jatkuvan laadun edellytyksenä on, että työt tehdään sovitun laatutason mukaan. Tämä edellyttää selkeitä työohjeita ja niihin suunnitelman mukaista kouluttamista.
Mikäli yrittäjä toimii yksin, millainen tukiverkosto hänellä on sairas, ym. tilanteiden varalta.
- Moni yksinyrittäjä toimii laadukkaasti ja asiakastyytyväisyys on erinomaisella tasolla.
Ongelmia voi syntyä, mikäli yrittäjällä ei ole ympärillään toimivaa tukiverkostoa.
Mikäli yrittäjä toimii yksin, millainen tukiverkosto hänellä on sairas, ym. tilanteiden varalta.
- Moni yksinyrittäjä toimii laadukkaasti ja asiakastyytyväisyys on erinomaisella tasolla.
Ongelmia voi syntyä, mikäli yrittäjällä ei ole ympärillään toimivaa tukiverkostoa.
Katso Kotirinki-yrittäjä Salli Koivuluoman mietteet asiakastyytyväisyydestä